15. 3. 2018
Když něco nějakou dobu trvá, zvykneme si na to. A změna potom bolí. Velmi. Před 10ti lety přišla zatím ta poslední realitní, chcete-li ekonomická krize. Do té doby jsme měli dojem, že růst cen nemovitostí je vlastně samozřejmost.
Jak se na krizi připravit?
Už Warren Buffett řekl, že krize je příležitost.
Uvažujete o prodeji nemovitosti? Tak právě teď je nejlepší doba na prodej za posledních 10 let. Možná ještě ceny porostou, ale možná také ne. Až se zase ceny propadnou dolů i o desítky procent, pak bude pozdě prodávat. Tou dobou bude zase lepší kupovat.
A kdy přesně přijde ta krize?
Většina z nás má pocit, že krize už byla a že už bude jenom dobře. To si ale mysleli i v jiných státech:
1998 Rusko bylo tak zadlužené, že devalvovalo národní měnu.
1997 Thajsko na tom bylo tak špatně, že jejich měnu nahradil dolar.
1992 Británie vykrvácela částkou 3,5 miliardy liber.
1990 Japonsko a jejich nemovitostí krize, ceny padly o 50 %.
1989 USA Američané si špatně půjčovali a způsobili škodu 88 miliard dolarů. Něco podobného zvládli zopakovat ani ne za 10 let.
V roce 2008 ovlivnila krize v USA celý svět. Téměř třicet států zaznamenalo propad cen nemovitostí. Některé státy to bolelo opravdu hodně. Vzpomeňte si na Řecko.
Všechny tyto události zahýbali s cenami nemovitostí. Více či méně, ale vždy směrem dolů.
Není tedy otázka, zda krize – propad cen přijde, nebo nepřijde, je pouze otázka kdy to přijde.
A kdy tedy krize přijde? Podle realitního experta Tomáše Kučery to můžeme skutečně jen odhadovat. Prý se začne „něco dít“ kolem roku 2022. A to už je velmi brzy.
Autor: Gabi Kawuloková
Proč reality? Nadchly mě digitální prezentace a široký záběr znalostí napříč různými obory profesionálního makléře. Nastal čas, kdy jsem byla přesvědčená, že můžu i já svým klientům nabídnout nadstandardní služby s využitím všech online dostupných technologií a prodat jejich nemovitost odBOrně, zážitkově a bez stresu.
Každý prodej je v 98% případech něčím specifický a proto mám ke každé zakázce velmi individuální přístup. Vyrábím příběh a prodejně-marketingovou strategii na míru konkrétní nemovitosti. Pracuji jak s nabídkou, tak poptávkou a díky propacovanému marketingu bude vaše nemovitost zářit na realitním poli.
V roce 2023 se mi podařilo 2x stát se makléřem měsíce, což považuji za svůj velký pracovní úspěch. Patřit k TOP makléřům je pro mě výsledek tvrdé práce a spokojenosti klientů.
Neustále pracuji na budování "klientského wellness" a přeji si, aby prodej jejich nemovitosti byl zážitkem spojeným s odbornou péčí a úsměvem na konci.