Stavební povolení - to je boj

Stavební povolení - to je boj

Česko je na tom ve vyřizování stavebního povolení velmi špatně. Každý rok zveřejní Světová banka zajímavý žebříček. Česko se ze 185 srovnávaných zemí umístilo na nelichotivém 127. místě.

Nejde jen o to, že stavební povolení u nás trvá velmi dlouho. Problém je také v transparentnosti a složitosti celého procesu. Ostatně, kdo z vás něco takového absolvoval, víte, o čem je řeč. Průměrná délka vyřízení stavebního povolení je v Česku 247 dní.

A kdo je na tom nejlépe? Dánsko. V Dánsku vyřídíte stavební povolení za pouhých 64 dní. Když chcete stavět například v Kambodži, připravte si na to téměř dva roky.

Určitě vás zajímá porovnání s okolními státy. Německo 126 dní, Polsko 153, Rakousko 222 a Slovensko 286 dní.

Co mimo jiné tento problém způsobuje?

Developeři by rádi stavěli, ekonomice se daří, po bytech je poptávka… Ale složitý proces stavebního povolení všechno brzdí. To způsobuje, že na trhu je velká poptávka, malá nabídka a ceny nemovitostí se až nesmyslně šplhají nahoru. Odborníci tomu říkají „přehřívání trhu“. A to může způsobit problém.

Jaký? Vzpomeňte si na cenovou bublinu, která splaskla kolem roku 2009. A pak přišlo mnoho problémů.

Blýská se na lepší časy?

Možná ano. Od ledna 2018 je v platnosti novela stavebního zákona. Pokud ji úředníci řekněme správně uchopí, proces by se mohl zrychlit. A to je v důsledku dobře pro kupující, developery i stát.

Gabi Kawuloková
Autor: Gabi Kawuloková

Proč reality? Nadchly mě digitální prezentace a široký záběr znalostí napříč různými obory profesionálního makléře. Nastal čas, kdy jsem byla přesvědčená, že můžu i já svým klientům nabídnout nadstandardní služby s využitím všech online dostupných technologií a prodat jejich nemovitost odBOrně, zážitkově a bez stresu. 

Každý prodej je v 98% případech něčím specifický a proto mám ke každé zakázce velmi individuální přístup. Vyrábím příběh a prodejně-marketingovou strategii na míru konkrétní nemovitosti. Pracuji jak s nabídkou, tak poptávkou a díky propacovanému marketingu bude vaše nemovitost zářit na realitním poli. 

V roce 2023 se mi podařilo 2x stát se makléřem měsíce, což považuji za svůj velký pracovní úspěch. Patřit k TOP makléřům je pro mě výsledek tvrdé práce a spokojenosti klientů. 

Neustále pracuji na budování "klientského wellness" a přeji si, aby prodej jejich nemovitosti byl zážitkem spojeným s odbornou péčí a úsměvem na konci. 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení