30. 8. 2019
Potřebujete rychle prodat nemovitost. Důvodů je mnoho. Přemýšlíte, jak nejrychleji prodat a utržit peníze. Mnoho subjektů nemovitosti vykupuje. Kdy se to nevyplatí? A jak neprodělat?
Mnoho z nás, kdo jsme v minulosti nějakou nemovitost prodávali, narazilo na reklamy o výkupu nemovitostí. „Peníze ihned, na ruku, do 2 dnů, do týdne, až 120% reálné tržní hodnoty.“ U těchto pobídek by měl člověk hned zpozornit a vše si řádně promyslet.
Nikdo vám nedá víc, než za kolik to sám později prodá, protože z 99% budete jednat pouze s obchodníkem s nemovitostmi. Dokonce vám nedá ani tolik, za kolik byste reálně prodali, kdyby se jednalo o pozvolnější obchod. Musí na tom mít zisk, protože ho to živí.
Ve finále si do kupní smlouvy tyto společnosti nastaví podobná pravidla těm, které fungují u všech koupí/prodejů. Přepis na katastru nebude ze dne na den, smlouvy nebudou připraveny za 2 minuty. Jejich odhadní cena, ze které vám dají s bídou třeba 70%, bude stejně nižší než realita.
Pokud jste v situaci, kdy nemáte jinou volbu, zjistěte si alespoň informace o společnosti, či osobě, se kterou do obchodu vstupujete. Abyste nebyli bez nemovitosti i bez peněz.
Pokud přeci jen trošku času ještě máte, obraťte se na renomovaného makléře. Zjistíte, že prodejní cena nemovitosti nemusí být nižší o statisíce proto, abyste rychle prodali. Správně nastavená cena a prezentace nemovitosti vám zajistí velmi dobrý prodej, z praxe kolikrát i za vyšší prodejní cenu, než se předpokládalo. Nebylo by škoda přijít o stovky tisíc? Nehledě na fakt, že zlevnit lze vždycky. Moc levné je často podezřelé. A za radu od realitního makléře nic nedáte.
Jak tedy správně prodat co nejrychleji?
Konzultovat cenu s někým, kdo lokalitu zná, má třeba i zájemce z již realizovaných prohlídek v okolí. Makléř, který udělá vaší nemovitosti vhodnou inzerci, včetně fotek, videa, 3D skenu. Mnoho makléřů je i schopno nemovitost propagovat na různých sociálních sítích, vytvořit domu vlastní webové stránky, udělat reklamu, nemovitost upravit k prodeji a tak dále.
Každý krok při prodeji nemovitosti pečlivě zvažte, nebojte se ptát, zjišťovat, hledejte reference. Nepodceňte důležitý a poměrně drahý obchod vašeho života.
Autor: Gabi Kawuloková
Proč reality? Nadchly mě digitální prezentace a široký záběr znalostí napříč různými obory profesionálního makléře. Nastal čas, kdy jsem byla přesvědčená, že můžu i já svým klientům nabídnout nadstandardní služby s využitím všech online dostupných technologií a prodat jejich nemovitost odBOrně, zážitkově a bez stresu.
Každý prodej je v 98% případech něčím specifický a proto mám ke každé zakázce velmi individuální přístup. Vyrábím příběh a prodejně-marketingovou strategii na míru konkrétní nemovitosti. Pracuji jak s nabídkou, tak poptávkou a díky propacovanému marketingu bude vaše nemovitost zářit na realitním poli.
V roce 2023 se mi podařilo 2x stát se makléřem měsíce, což považuji za svůj velký pracovní úspěch. Patřit k TOP makléřům je pro mě výsledek tvrdé práce a spokojenosti klientů.
Neustále pracuji na budování "klientského wellness" a přeji si, aby prodej jejich nemovitosti byl zážitkem spojeným s odbornou péčí a úsměvem na konci.